2009/07/16

DEAC palielina pakalpojumu eksporta apjomus

Laikā, kad Latvijas tautsaimniecības atveseļošanai ir svarīgs ikviens uzņēmums, kas dod pienesumu ārējās tirdzniecības bilances uzlabošanai, Latvijas lielākais datu centru operators – DEAC ir būtiski palielinājis sniegto pakalpojumu eksporta apjomus. Šā gada pirmajos 6 mēnešos DEAC sniegto pakalpojumu eksporta apjoms pieaudzis par 72%, salīdzinot ar to pašu periodu pērn.


Sadalījumā pa valstīm lielākais pieaugums pakalpojumu noietam ir bijis uz Somiju (45%), Igauniju (8%), Lietuvu (6%) un Nīderlandi (5%). DEAC klientus atraduši arī valstīs, kurās līdz šim netika izmantoti uzņēmuma sniegtie pakalpojumi. DEAC datu centru pakalpojumus sākuši izmantot klienti Slovākijā, Zviedrijā un Spānijā un Krievijā.


Iepriekš DEAC datu centru pakalpojumus ir eksportējusi klientiem uz vairāk kā 20 pasaules valstīm. Lielākās eksporta noieta valstis ir Somija, Nīderlande, Lietuva un Īslande.


Šogad DEAC daudz darba ieguldījis klientiem piedāvāto pakalpojumu attīstībā – gan dažādojot jau esošos pakalpojumus, gan ieviešot jaunus. „Pēdējā pusgada laikā DEAC pakalpojumu klāstam nākuši klāt tādi pakalpojumi, kā Datu glabāšana kā pakalpojums (Storage as a Service) un Datu replicēšana. Modernizējot datu centra infrastruktūru, esam attīstījuši arī virtuālo serveru risinājumu sniegtās iespējas.


“Ārvalstu klientiem, pat Spāņu telekomunikāciju kompānijai Telefonica, kas nesen kļuva par DEAC klientu, mūsu līdzšinēji un arī jaunie pakalpojumi šķiet pievilcīgi,” par eksporta pieauguma iemesliem stāsta DEAC valdes priekšsēdētājs Andris Gailītis.


Andris Gailītis norāda, ka eksportēt var ne tikai preces, kā to parasti pieņemts uzskatīt. Latvijā nepelnīti aizmirsts ir pakalpojumu eksports, tai skaitā dažādu informācijas tehnoloģiju uzņēmumu sniegtie pakalpojumi. Un Latvijas IT uzņēmumi var eksportēt ne tikai programmatūru.


„Nodrošinot datu centru pakalpojumus ārvalstu klientiem, mēs tāpat kā jebkurš preču vai pakalpojumu eksportētājs valstij ienesam ārvalstu valūtu, kas mazina valsts maksājumu bilances deficītu,” uzskata DEAC valdes priekšsēdētājs Andris Gailītis.


“Jaunajos globalizācijas un informācijas tehnoloģiju attīstības apstākļos, klientam vai nav tik būtiski, lai datu centrs atrastos pēc iespējas viņam tuvāk. Svarīgāk, lai datu centrs būtu drošs, labi aprūpēts, kā arī lai dati būtu pēc iespējas vieglāk pieejami klientiem un viņu partneriem,” norāda Andris Gailītis.


DEAC ir lielākais datu centru operators Latvijā un saviem klientiem piedāvā plašu IT ārpakalpojumu klāstu, kurā ietilpst datu centra pakalpojumi, datortehnikas un IT apkalpošana, WEB lapu un sistēmu izstrāde, hostinga pakalpojumi un konsultācijas.


DEAC kopējais klientu skaits Latvijā jau sasniedzis 2 tūkstošus, kuru vidū ir Latvijas Banka, Rietumu Banka, Danske Banka, inbox.lv, one.lv, Tele2, Seesam Latvija, TV3 Latvija, The Baltic Times, un citi lieli projekti un uzņēmumi.


DEAC ir DELL risinājumu oficiālais izplatītājs Latvijā, kā arī oficiālais sadarbības partneris tādiem IT tehnoloģiju uzņēmumiem, kā Microsoft, APC un Doclogix.



Plašāka informācija:
Artis Babris, DEAC mārketinga vadītāja asistents
+371 2 6128374; +371 67072141
e-pasts: ababris@deac.eu

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru