2010/06/02

DEAC aicina premjeru optimizēt IT infrastruktūru

IT nozares uzņēmēju vārdā SIA „DEAC” ir nosūtījis atklātu vēstuli LR Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim ar lūgumu pārskatīt situāciju valsts sektora informācijas komunikāciju tehnoloģiju infrastruktūrā un veikt darbības, kas veicinātu operatīvu infrastruktūras sakārtošanu un valsts budžeta līdzekļu ietaupīšanu.


“Tā saucamajos „treknajos gados” izveidotā valsts informācijas komunikāciju tehnoloģiju infrastruktūra ir decentralizēta, grūti pārvaldāma un finansiāli ļoti dārga, uzskata datu centru operatora „DEAC” valdes priekšsēdētājs Andris Gailītis.


„Tā kā Ministru prezidenta rīcībā ir attiecīgās politiskās sviras, Valdim Dombrovskim nosūtītajā vēstulē paudām aicinājumu pieņemt atbilstošus lēmumus, kā arī sarīkot par valsts IKT politikas organizēšanu atbildīgo ierēdņu un IT nozares ekspertu diskusiju par valstiski nozīmīgā jautājuma saimnieciski izdevīgākā risinājuma izstrādi,” informē Andris Gailītis.


“Tas, ko mēs novērojam, ir neefektīva, nedroša un sadrumstalota IT infrastruktūra, kuras uzturēšana izmaksā dārgi, bet negarantē vajadzīgo rezultātu,” savās pārdomās par valstī notiekošo dalās Andris Gailītis.


Andris Gailītis uzskata, ka situāciju iespējams uzlabot, konsolidējot informācijas komunikāciju tehnoloģiju infrastruktūru, konsolidācijā iesaistot Latvijas IT uzņēmumu.


„Uzskatām, ka valsts sektora IT infrastruktūras ilgtermiņa attīstības nodrošināšanai tās konsolidācija jāveic, iesaistot privātos Latvijas IT uzņēmumus, kuriem ir pieredze IT ārpakalpojumu un datu centru pakalpojumu sniegšanā,” norāda Andris Galītis, piebilstot, ka šādu vietējo uzņēmumu, ar labu profesionālo reputāciju ne tikai Latvijā, bet arī ārvalstīs, ir pietiekoši daudz.


„Šī brīža ekonomiskā situācija nepieļauj dārgu un neefektīvu IT risinājumu uzturēšanu valsts iestādēs, jo tad nodokļu maksātāju naudu ir jānovirza no daudz akūtākām vajadzībām uz bezjēdzīgiem tēriņiem,” norāda Andris Gailītis.


„Tādēļ nosūtījām premjeram atklātu vēstuli, kurā rosinām, pirmkārt, konsolidēt IT infrastruktūru, otrkārt, unificēt izmantotos risinājumus, treškārt, standartizēt IT funkcijas un kopējo politiku,” informē Andris Gailītis.


Vēstulē Andris Gailītis atsaucas uz LR Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (RAPLM) šī gada sākumā veikto izpēte, kas liecina, ka pašreiz izmantotās tehnoloģijas ir novecojušas un neefektīvas - 184 no 1240 valsts IKT saimniecībā esošie serveri ir tehnoloģiski novecojuši, turklāt tie tiek pārvaldīti decentralizēti, dažādās serveru telpās, tādejādi apgrūtinot to pārraudzību, uzturēšanu, kā arī nevajadzīgi palielinot to uzturēšanai nepieciešamo līdzekļu apjomu. Lielos izdevumus apstiprina arī nesen veiktais valsts pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju pārvaldības jomas Funkciju audits. Tajā secināts, ka valsts informācijas un komunikāciju tehnoloģijām ik gadu tiek tērēti aptuveni 33 miljoni latu gadā.


„Uzņēmēji, kas krīzes apstākļos vēlējās samazināt izmaksas un noturēt savu biznesu „virs ūdens”, ātri pieņēma lēmumu par savas IT infrastruktūras optimizēšanu. Diemžēl atbildīgās amatpersonas joprojām vilcinās ar lēmumu pieņemšanu par konkrētu rīcību valsts pārvaldē un bezatbildīgi izturas pret budžeta līdzekļiem,” par privāto uzņēmēju pieredzi vēstulē premjeram Andris Gailītis.


“IT infrastruktūras darbības efektivitātes palielināšanas nolūkos nepieciešams pārskatīt visas IT sistēmas un izanalizēt, kuras ir vajadzīgas, ar kādu pieejamības līmeni, no kurām var atteikties un kuras var uzturēt par mazākiem līdzekļiem,” uzskata Andris Gailītis, vienlaicīgi norādot, ka šobrīd ir mākslīgi paaugstinātas IT sistēmas drošības un darbības prasībām, kuras esot absolūti liekas un tikai palielina izmaksas.


Par „DEAC”:

* „DEAC” ir Eiropas datu centru operators. Kompānijas pamatdarbība ir orientēta uz datu centru un IT ārpakalpojumu sniegšanu Eirāzijas mērogā. DEAC datu centru (DC „Rīga” un DC „Grīziņkalns”) serveru telpu kopējā platība ir 1000 m2. Enerģijas nodrošinājuma shēmas līmenis ir līdz TIER IV, komunikāciju pieslēgumi nodrošina tiešo savienojumu ar visiem Krievijas reģioniem, t.sk. Maskavā (MSK-IX) un Sanktpēterburgā (SPB-IX), kā arī sasniedz tādus lielus Eiropas datu apmaiņas punktus kā Amsterdamas (AMS-IX), Frankfurtes (FDE-CIX), Londonas (LINX), Rīgas (LIX) un citu lielo pilsētu, kur ir interneta pieslēgums nepieciešamajā ātrumā.

* „DEAC” uzticas vairāk kā 2000 klienti no 20 pasaules valstīm, piemēram, Lietuvas, Igaunijas, Krievijas, Ukrainas, Vācijas, Spānijas, Somijas, Šveices un Nīderlandes. Lielākie klienti ir Spānijas telekomunikāciju operators Telefonica, Danske Bank, UniCredit Bank, Latvijas Banka, Rietumu Banka, inbox.lv, one.lv, Elko Group, „DEPO DIY”, Philips Baltic, „TV3 Latvija”, “AAS Balva”, “Kvadra pak”

* „DEAC” ir izstrādājusi Latvijā populārāko skolvadības sistēmu e-klase.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru