2011/01/26

Latvijas prezentācija izceļas tūrisma izstādē Somijā

Apmierinātāki kā jelkad no starptautiskās tūrisma izstādes Somijā MATKA 2011 atgriezušies Latvijas ienākošā tūrisma veicinātāji: lielāka bijusi auditorijas interese gan par pašu izstādi, gan par Latvijas stendu, kam izdevies pozitīvi izcelties 1174 citu stendu vidū.

MATKA 2011 (Ceļojums 2011) notika no 20.janvāra līdz 23.janvārim Helsinkos. Tā ir Ziemeļvalstu lielākā starptautiskā tūrisma izstāde, kuru šogad apmeklēja 83 279 interesenti, gan tūrisma profesionāļi, gan ceļotgribētāji. Par Latvijas stendu interesi izrādīja vairāk kā 30 tūkstoši apmeklētāju.

Latvijas dalību izstādē organizēja Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA). Uzstādīts tika pilnībā jauns stends, kurā iekļauta Latvijas tūrisma tēla „Best enjoyed slowly” (Izbaudi nesteidzoties) koncepcija un vizuālie elementi.

Šo tēlu veiksmīgi izdevās iedzīvināt arī stendā, kas izskatījās iespaidīgi un piesaistīja uzmanību gan no attāluma, gan arī radīja patīkamas sajūtas tuvumā. Pirmo reizi stendam bija izveidots jumts, kas radīja mājīgumu un vienlaikus saglabāja atvērtību. Tieši to arī vēlamies uzsvērt mūsu zīmolā,” stāsta TAVA direktors Armands Slokenbergs.

Dzīvīguma efektu stendā radīja kustīgās, gaismu atstarojošās un ēnas veidojošās lāsītes, kādas attēlotas arī zīmolā. “Efekts bija iespaidīgs, sajūtas rosinošs. Tās paspilgtināja demonstrētie Latvijas tūrisma tēla videomateriāli, ko pēc TAVA pasūtījuma izgatavojusi Vides filmu studija. Tie veidoti nevis kā reklāmas klipi, bet kā autentiska dokumentālā filma par ārvalstu tūristu izbaudīto Latvijā,” stāsta Armands Slokenbergs. Iepriekš tūrisma izstādēs izmantoti vispārīgi valsts tēla klipi, kas nav radīti tieši tūristiem un konkrētām mērķauditorijām.

Pēc TAVA direktora domām izstādē bija svarīgi būt spilgtiem un pamanāmiem, jo pašlaik ir labākais laiks somu tūristu intereses piesaistīšanai. “Somijā parādās pastiprināta interese par tuvējiem tirgiem, bet Igauniju vairums somu ceļotāju jau ir apguvuši - 50% ienākošā tūrisma Igaunijā veido tūristi no Somijas. Latvija, Rīga varētu veiksmīgi izmantot un pastiprināt šo dabisko interesi,” skaidro Armands Slokenbergs.

"Latvija kā tūrisma gala mērķis ir parādīta ļoti veiksmīgi un Latvijas kopējais stends ir izveidots ļoti pievilcīgs," atzīst arī ārlietu ministrs Ģirts Valdis Kristovskis, kurš savas vizītes Somijā ietvaros izstādē apmeklēja Latvijas un Air Baltic stendus un tikās ar tūrisma nozares pārstāvjiem.

Izstādes apmeklētājs, “Neste Oil” viceprezidents Ingmārs Gotfrīds Dalbloms atzīst, ka “Latvijas stends bija pilns ar klientiem”, arī viņa uzmanību pievērsa stenda pievilcīgais noformējums. Savukārt devīze “„Best enjoyed slowly” likusi aizdomāties un pārliecinājusi, ka Latvijas apskatei tiešām nepieciešams laiks.

Gandarījumu “par labo Latvijas pārstāvniecību kopumā un “LiveRiga” veiksmīgo vizuālo iekļaušanos stenda koptēlā,” pauž arī “LiveRiga” vadītājs Gastons Neimanis. Veiksmīgā dažādo institūciju pārstāvju sadarbība, strādājot kā vienotai komandai, stiprinājusi vēlmi šo sadarbību turpināt citās lielajās 2011. gada izstādēs Berlīnē, Maskavā un Londonā. “Guvām daudzus jaunus mediju un tūroperatoru kontaktus gan no Skandināvijas, gan Krievijas ziemeļu daļas, ar kuriem jau uzsākam informācijas apmaiņu un sadarbību. Priecēja Rīgas un Latvijas plašā atpazīstamība Somijas tūristu vidū, daudzi interesenti vēlējās precizēt jau saplānoto ceļojumu detaļas un uzzināt papildus informāciju par Rīgu un Latviju,” stāsta Gastons Neimanis.

Ja būtu bijis konkurss par labāko stendu, tad, spriežot pēc izstādes apmeklētāju un arī citu valstu pārstāvju reakcijas, Latvijas stends uzvarētu,” domā Vidzemes Tūrisma asociācijas vadītājs Raitis Sijāts. Viņaprāt investīcijas stendā noteikti atmaksājas, jo uz prioritārajiem tirgiem jāstrādā nopietni un regulāri. Somi spriež: ja te nepiedalies vai izskaties bēdīgi, acīmredzot, arī valstī ir lielas problēmas, bet tās tūristus nesaista”. Pēc R. Sijāta domām interesi par stendu pastiprināja gan tā pievilcība un labā atrašanās vieta, gan Rīgas pārstāvniecība kopīgajā stendā. Ļoti liela interese bija arī par netālu esošā “airBaltic” stendu, kas kopā varētu dot labu efektu.

Kopumā dalībai izstādē iztērēti 23 400 lati, kas ietver maksu par stenda platības un paša stenda nomu, tā uzstādīšanu, prezentācijas materiāliem, darbinieku apmaksu, nodokļus.

Latvijas stendā kopīgi ar TAVA piedalījās arī Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, Rīgas Tūrisma attīstības birojs “LiveRiga”, Jūrmalas kūrorta pilsēta, Vidzemes tūrisma asociācija, viesnīca „Avalon Hotel”, Domina Inn Riga Hotel, viesnīca „Jūrmala Spa”.

Interesi par MATKA 2011 izrādīja 1200 žurnālisti, mediju pārstāvji. Pirmo reizi uz starptautisko izstādi TAVA devās arī ar jau gatavu konkrētu žurnālistu vizīšu plānu, ar kuru tā iepazīstināja Somijas medijus. Žurnālistu vizītes Latvijā, kas ir viens no efektīvākajiem mārketinga instrumentiem, notiks, sākot ar pavasari.

Somija ir viens no augsti prioritārajiem mērķa tirgiem. Saskaņā ar Centrālā Statistikas biroja datiem 2010.gada pirmajos 3 ceturkšņos Latviju apmeklēja 66 000 tūristi no Somijas, kas ir apmēram 9% no kopējā ārvalstu tūristu skaita Latvijā. Somijas tūristu skaits šajā periodā palielinājies par 13,4% salīdzinājumā ar šo periodu 2009.gadā.

Papildus informācija:
Ramona Kačanova, TAVA Tūrisma mārketinga speciāliste
ramona.kacanova@latviatourism.lv

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru