2011/02/14

TAVA: Jāturpina “Balttour 2011” kvalitatīvā attīstība


Starptautiskā tūrisma izstāde “Balttour 2011” iepriecināja ar kvalitatīvi jauniem risinājumiem un piedāvājumiem, kuru attīstībai vēl ir arī izaugsmes iespējas, uzskata Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Armands Slokenbergs.

Pēc Armanda Slokenberga un vairāku nozares ekspertu domām attaisnojusies divu zāļu koncepcija, kas vērtējama kā kvalitatīvi jauns posms izstādes attīstībā. Šogad pirmo reizi izstādes dalībnieki tika grupēti divās tematiskajās hallēs: “Atklāj pasauli” ar bagātīgu ārvalstu ceļojumu piedāvājumu un “Apceļo Latviju”, kurā prezentētas ienākošā un iekšzemes tūrisma iespējas.

“Pilnībā attaisnojusies arī Latvijas Tūrisma aģentu asociācijas (ALTA) un izstāžu sabiedrības “BT1” sadarbība, un ir visas iespējas jau tagad sākt veidot vēl veiksmīgāku “Balttour 2012”,” vērtē Armands Slokenbergs.

Pirmo reizi Latvijā izstādē veiksmīgi debitēja arī jaunais TAVA izstāžu stends, kas piesaistīja apmeklētāju uzmanību un rosināja pozitīvas emocijas un atsauksmes. Tas bija noformēts vizuāli efektīgi, atbilstoši jaunajam tūrisma tēlam „Best enjoyed slowly” (“Izbaudi nesteidzoties”). Tēlu piepildīja jaunie tūrisma tēla videomateriāli, kas rosināja interesi. Popularizēts tika arī pērn izveidotais jaunais Latvijas tūrisma portāls www.latvia.travel. TAVA stendā interesenti tika iepazīstināti arī jauno EDEN konkursu, ko Latvijā jau piekto gadu organizē EK sadarbībā ar Ekonomikas ministriju un TAVA. Kopumā TAVA dalības mērķis izstādē tika sasniegts.

TAVA pati nepārdod tūrisma produktus, bet cenšas ārvalstu tūristos veicināt interesi par Latvijas tūrisma piedāvājumu, tādēļ Armands Slokenbergs vērtē arī to, cik veiksmīgi tūrisma nozares uzņēmēji, pašvaldības iekļaujas TAVA radītajā tūrisma tēlā un attīstības koncepcijā.

“Latvijas zālē salīdzinoši ar iepriekšējo bija jūtama tendence pārdot laika aizpildīšanu, ne tikai naktsmītnes un ēdināšanu. Tas ir apsveicami, jo tieši šāda ir jaunā pieprasījuma tendence. Nākamais solis būtu attīstīt „shoping mall” principu, mazinot ģeogrāfiskā sadalījuma nozīmi. Tā vietā, lai atsevišķi prezentētu vietas pēc to nosaukuma, vairāk uzmanības vajadzētu pievērst uz konkrētām mērķa grupām orientētiem piedāvājumiem, piemēram, atpūtai ģimenēm, aktīvās atpūtas cienītājiem, dabas baudītājiem, kultūras un izziņas produktiem, veselības pakalpojumiem. Labs piemērs “Balttour 2011” bija pirtnieku iela un kempingu sektors, kur piedāvājumi tika grupēti tematiski. Līdzīgi arī novadi varētu veidot sava stenda ietvaros šādas zonas vai kopīgus piedāvājumu grozus,” iesaka Armands Slokenbergs.

Viņš atzīst, ka, ņemot vērā atšķirīgos tūrisma spēlētāju finansēšanas modeļus, tas nav vienkārši izdarāms, bet šajā virzienā jāiet, jo orientācija uz klienta vajadzībām vienmēr atmaksājas. Arī Latvijas tūrisma mārketinga programmā uzsvērta tūrisma pakalpojumu sniedzēju, organizāciju un iestāžu sadarbības jeb tā dēvēto tūrisma klāsteru veidošana, lai veiksmīgāk virzītu Latvijas tūrisma produktus tirgū.

TAVA direktors būtu vēlējies izstādē arī vairāk redzēt tūrisma aģentūras, kas specializējas Latvijas tūru piedāvājumā, atsevišķos gadījumos arī augstāku pakalpojumu prezentētāju profesionalitāti. Lai arī klienta interese tika radīta, ne vienmēr sniegtā informācija par objektu, cenām un citiem faktoriem bija pilnīga un precīza, kā rezultātā darījums netiek noslēgts.

Atgādinām, ka 18. starptautiskā tūrisma izstādes “Balttour 2011” notika no 11. līdz 13. februārim Rīgā, Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru