2011/03/14

Ar ERAF atbalstu tūrisma izstādē Maskavā

Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) no 16. līdz 19. martam organizē Latvijas nacionālo stendu vienā no pasaules lielākajām tūrisma izstādēm “MITT 2011” Krievijas galvaspilsētā Maskavā. Izstādē piedalīsies vairāki Latvijas tūrisma nozares uzņēmumi un pašvaldību pārstāvji.

“Dalībai izstādē – stenda izveidei un aktivitātēm tajā - nozares pārstāvji saņēmuši Eiropas reģionālā attīstības fonda (ERAF) atbalstu. Tas dažus nozares spēlētājus pamudinājis pirmo reizi doties uz šo plašo tūrisma gadatirgu,” stāsta TAVA Tūrisma mārketinga eksperte Ramona Kačanova.

ERAF projekta “Latvijas kā tūrisma galamērķa konkurētspējas stiprināšana ārējos tirgos” atbalstu dalībai nacionālajā stendā “MITT 2011” saņēmusi Siguldas novada dome, Jūrmalas pilsētas dome, Cēsu kultūras un tūrisma centrs, SIA „Liepājas reģiona tūrisma birojs”, Rīgas pilsētas pašvaldība, SIA „Viesnīcu un restorānu centrs”, SIA „Medicīnas tūrisma centrs”, transporta pakalpojumu kompānija SIA „HUMUS”, tūrisma aģentūras „Atlantic travel”, „VIA BALTIC”, „Nikos Travel”, SIA „EKOBALTA VG”.

Rīgas pilsētu izstādē pārstāvēs Rīgas tūrisma attīstības birojs ar zīmolu “Live Riga”, sadarbībā ar ko TAVA 17.martā rīkos pieņemšanu Latvijas stendā. Izstādes ietvaros 17.martā norisināsies arī Latvijas tūrisma prezentācija, kuras laikā tiks godināti aktīvākie sadarbības partneri – piecas lielākās Krievijas tūrisma kompānijas, kas 2010.gadā atvedušas uz Latviju visvairāk tūristus.

“Live Riga” direktors Gastons Neimanis uzsver, ka, pateicoties aktīvajam “Live Riga” mārketingam, kā arī Ārlietu ministrijas centieniem sakārtot vīzu iegūšanas procedūras, TAVA aktivitātēm un labvēlīgām Latvijas un Krievijas politisko attiecību fonam (citastarp pērn decembrī noslēgts starpvaldību līgums tūrisma jomā), Krievijas tūristu skaits Rīgā pērn būtiski pieaudzis – par gandrīz 67%. “Ņemot vērā lielo konkurenci par Krievijas tūristiem pasaulē, nepieciešams arī turpmāk aktīvi darboties šajā tirgū, sniedzot arvien jaunus informatīvos pamudinājumus un piedāvājumus. Tādēļ izstādei Maskavā esam sagatavojuši bagātīgu izdales materiālu klāstu un mudināsim aktīvi izmantot mūsu portāla krievu valodas versiju - www.liveriga.com/ru/home, kur atrodama plašākā un jaunākā informācija par Rīgā notiekošo, “ stāsta Gastons Neimanis.

TAVA nacionālais stends atradīsies paviljonā, kur savu piedāvājumu prezentēs Vidusjūras, Eiropas un Baltijas valstis, tajā arī atsevišķa nodaļa būs veltīta arī medicīnas tūrismam. Tāpat kā citās starptautiskās izstādēs, arī Maskavā TAVA stends tiks veidots saskaņā ar tūrisma tēlu “Nesteidzīga atpūta Latvijā” ("Oтдохни без cуеты”). Tajā tiks demonstrētas Vides filmu studijas veidotās video filmas un interaktīvās prezentācijas, piedāvātas Rīgas un apkārtnes tūrisma kartes, Latvijas tūrisma kartes, reģionu (Kurzemes, Latgales, Vidzemes, Zemgales) tūrisma kartes, Latvijas tūrisma top 10 brošūras.

Tā kā viena no iecienītākajām Krievijas tūristu atpūtas vietām ir Jūrmala, tās pārstāvniecība izstādē būs īpaša. Jūrmalas pilsēta izstādē būs pārstāvēta gan Latvijas, gan Jūrmalas kūrortpilsētas stendā, kur pašvaldība kopā ar kūrortviesnīcām, Latvijas un Krievijas, kā arī Jūrmalu Krievijā pārstāvošajām tūrisma aģentūrām prezentēs savu piedāvājumu. Jūrmalas pilsēta pirmo reizi šajā izstādē izmantos pērn iegūto Eiropas izcilākā tūrisma galamērķa (EDEN) zīmolu, apmeklētājus iepazīstinās ar sezonas nozīmīgākajiem pasākumiem, aktīvās atpūtas, SPA, atpūtas un atveseļošanas piedāvājumiem Jūrmalas kūrorta rehabilitācijas centros un kūrortviesnīcās. Jaunums šogad būs pašvaldības bērnu nometņu piedāvājums. Izstādes ietvaros 17.martā jau devīto gadu pēc kārtas Jūrmala saņems Krievijas tūrisma portāla „Star travel.ru” balvu nominācijā „Labākais Baltijas jūras kūrorts”, informē Jūrmalas Tūrisma informācijas centra vadītāja Gunta Ušpele.

Krievija ir viens no Latvijas augsti prioritārajiem tūrisma mērķa tirgiem. Krievijas tirgus Latvijai ir pievilcīgs ne tikai tā apjoma dēļ, bet arī tūristu kvalitāšu dēļ. Kā rāda jaunākais TAVA ārvalstu tūristu pētījums, Krievijas tūristi vidēji uz pusi ilgāk kā citi augsti prioritāro tūrisma tirgu pārstāvji uzturas Latvijā (7-8 diennaktis) un attiecīgi arī atstāj vairāk naudas, vairāk izmanto sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumus, apmeklē tūrisma objektus, turklāt ir arī salīdzinoši apmierinātāki ar tūrisma pakalpojumu. Mazsvarīgi nav arī tas, ka perspektīvākie Latvijas tūrisma patērētāji Krievijas speciālistu vērtējumā identificēti gados jaunāki cilvēki, vecumā no 20-45 gadiem, kas ir ne tikai maksātspējīga, bet arī aktīva tūrisma produktu patērētāja,” stāsta TAVA direktors Armands Slokenbergs.

Armands Slokenbergs norāda, ka mums jāspēj izmantot tās priekšrocības, ko atzinuši paši Krievijas tūristi - Latvijas tuvumu Krievijai, ērta sasniedzamība, saziņas iespējas krievu valodā. Krievijā labākas ir biznesa tūrisma iespējas, ko Krievijas nozares pārstāvji un biznesa tūristi novērtējuši augstāk kā citu augsti prioritāro tirgu pārstāvji. Viņi Latviju redz kā vienu no tuvākajām un lētākajām Eiropas valstīm biznesa tūrismam.

Armands Slokenbergs bilst, ka, pretēji stereotipiem, vairums aptaujāto Krievijas tūristu vēlas saskarties ar autentisku kultūras mantojumu, baudīt neskartu dabu, ko apmēram divas trešdaļas Latviju apmeklējušo viesu arī ir darījuši. Tāpēc arī Krievijas tūristus uzrunās Latvijas tūrisma produktu pasniegšana caur zīmolu “Nesteidzīga atpūta Latvijā”.

“MITT” ir viena no piecām pasaules lielākajām tūrisma izstādēm un lielākais Krievijas un Austrumeiropas tūrisma profesionāļu forums. Pērn izstādi apmeklēja nepilni 80 tūkstoši interesentu no vairāk kā 1300 Krievijas pilsētām, Ukrainas, Baltkrievijas, Kazahstānas un 85 citām valstīm. Tūrisma profesionāļu īpatsvars apmeklētāju vidū pārsniedz 70%.

Papildu informācija:
Ramona Kačanova, Tel. 67358145

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru