2011/04/06

Preses relīzes rakstīs un izsūtīs PR@MAIL

Sabiedrisko attiecību tirgū ir jaunpienācējs PR@MAIL, kas specializēsies preses ziņojumu rakstīšanā un izsūtīšanā. PR@MAIL kā savas priekšrocības uzskata piesaistīto speciālistu līdzšinējo pieredzi preses relīžu iniciēšanā un rakstīšanā, kā arī īpaši izstrādāto e-pasta izsūtīšanas programmu un metodi.

Iepriekš PR@MAIL testa režīmā darbojas kā “Publicity.lv”, taču, veicot aptauju, tika noskaidrots, ka nosaukums PR@MAIL precīzāk izteiktu pakalpojuma būtību, tas arī palīdzētu labāk pozicionēties. Turklāt domēnus Publicity.lv un Publicitate.lv ir paredzēts turpmāk izmantot citiem mērķiem. “Tāpēc nevar teikt, ka sākam no nulles, jo mums jau ir uzkrāta pieredze “Publicity.lv” darbības laikā. Pārmaiņas sniegs mums iespēju paņemt līdzi to pašu labāko, ko esam uzkrājuši,” norāda PR@MAIL vadītāja Līga Greiškane.

Kā būtisku PR@MAIL priekšrocību Līga Greiškane min specializāciju tieši preses relīžu jomā. “Mēs zinām, ka medicīnā, klienti vēlas katrā specifiskajā situācijā uzmeklēt vislabāko šīs jomas dakteri, nevis to, kas vienlaikus piedāvā visu medicīna pakalpojumu spektru. Līdzīgi ir arī mūsu jomā. Latvijā ir daudz sabiedrisko attiecību speciālistu, bet nav daudz tādu, kuri specializētos kādā konkrētā jomā vai pakalpojumā, tostarp arī preses relīzēs,” norāda Līga Greiškane.

“Mūsdienās preses relīžu nozīme arvien vairāk palielinās − gan tāpēc, ka tās tiek publicētas aizvien biežāk, it īpaši interneta portālos, gan arī tāpēc, ka tādējādi redakcijas var ietaupīt uz satura veidošanu, protams, ja prese relīze ir aktuāla un sagatavota profesionāli. Prese relīze ir kā bāze publikācijām medijos, tā arī pašu mājas lapā un informatīvajos izdevumos,” par ieceres aktualitāti stāsta Līga Greiškane.

“Piedāvāsim klientam samērīgu cenu. Mēs neplānojam dempingot, bet vienlaikus netaisāmies arī ar vienas preses relīzes cenu atpelnīt visus ikmēneša izdevumus, kā tas dažkārt ir noticis tepat Latvijā. Nu, nemaksā viena preses relīze trīs vai pat četrus simtus latu, ja tās gatavošana aizņem pāris stundas, turklāt runa bieži vien ir par sabiedrisko attiecību studenta laiku,” uzskata Līga Greiškane.

Līga Greiškane prognozē, ka daudzi klienti arī turpmāk preses relīzes rakstīs paši, uzticot PR@MAIL tikai preses relīzes nosūtīšanu. “Mūsdienās var atrast daudz pamācību, kā rakstīt preses relīzes, tāpēc liela daļa to var veikt arī paši, taču ar nosūtīšanu ir grūtāk, jo ne visiem ir zināms, kam jānosūta un kā to tehniski paveikt,” paredz PR@MAIL vadītāja.

“Mēs neapgrūtinām žurnālistus, kā arī viņu aizvien mobilākās ierīces ar smagnējiem sūtījumiem, tādiem, kuriem pievienoti faili, turklāt vēl ar attēliem un videoklipiem. Žurnālistiem tiek nosūtīti tikai teksti un norādes uz ilustrācijām internetā, turklāt šādi iespējams piedāvāt ilustrācijas ļoti labā tehniskā kvalitātē,” informē Līga Greiškane.

Pārdomāts ir arī PR@MAIL preses relīzes izkārtojums − nosaukums e-pastam un preses relīzei sakrīt, tādējādi žurnālists jau uzreiz redz un var nojaust, par ko ir konkrētā preses relīze. Savukārt preses relīzes teksts ir nevis apslēpts pievienotajā failā, bet gan “plain text” formātā ievietots turpat e-pasta ziņojumā, tādējādi būtiski palielinot žurnālista un redaktora iespēju šo tekstu izlasīt.

“Mēs savas preses relīzes izsūtīsim vien publiski apzinātām mediju un to žurnālistu e-pasta adresēm. Cik zinu, mēs esam vienīgie, kuri katrā preses relīzē lūdz ziņot par nevēlēšanos saņemt preses relīzes par konkrētām jomām, nozarēm, notikumiem vai organizācijām,” informē Līga Greiškane, vienlaikus paužot gandarījumu, ka Publicity.lv laikā vairāk bijis žurnālistu un mediju jauno e-pasta adrešu pieteikumu, nevis atteikumu.

PR@MAIL preses relīžu rakstīšanā līdzdarbosies žurnālisti, kuriem tā ir iespēja papildus piepelnīties. “Mēs pagaidām neesam plājuši pieņemt darbā pastāvīgus rakstītājus, jo pastāvošā esošā darba tirgus apstākļos izdevīgāk ir sadarboties ar līgumdarbiniekiem. Tas ir vienlīdz izdevīgi gan uzņēmumam, gan arī rakstītājiem. Turklāt tā ir iespēja saglabāt specializāciju konkrētās nozarēs, piemēram, sporta, IT, izglītības, modes, politikas u.c. jomās,” stāsta Līga Greiškane, piebilstot, ka pastāvīgi strādās tikai administrācija un klientu menedžeri.

PR@MAIL īpašnieks ir SIA “RKT Holdings”, tā savukārt pieder Kristianam Rozenvaldam, kurš pats PR@MAIL ikdienā aktīvu līdzdalību neplāno, jo vēlas radoši darboties korporatīvo un nozares mediju izdošanā. “RKT Holdings” ir uzkrāta daudzu gadu pieredze sabiedrisko attiecību jomā. Ilgus gadus “RKT Holdings” bija līdzīpašnieks Latvijas vecākajai sabiedrisko attiecību aģentūrai “RKT Publicitāte”, kura 2007. gadā tika pārdota “Hauska & Partner” no Austrijas. Tāpat “RKT Holdings” bija īpašnieks mediju monitoringa centram “Media Intelligence”, kuru 2007. gadā pārdeva SIA “Mediju monitorings”, kurš tāpat kā ziņu aģentūra BNS ietilpst Somijas mediju grupā “Alma Media”.

PR@MAIL vadītāja Līga Greiškane darbojusies sabiedrisko attiecību jomās, bijusi reģionālā portāla un žurnāla “Jelgavnieki.lv” redaktore, pirms tam strādājusi laikrakstā “Diena” un citos lielākajos Latvijas medijos. Ieguvusi bakalaura grādu komunikācijas zinātnē un maģistra grādu filozofijā. Pašlaik studē doktorantūrā Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātē.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru