2013/09/19

"Baltic Weekend" Sanktpēterburgā pulcē Austrumeiropas komunikācijas profesionāļus

19. un 20.septembrī Sanktpēterburgā notiks Austrumeiropā vērienīgākais komunikācijas un sabiedrisko attiecību forums „Baltic Weekend 2013”, kas šogad sapulcēs vairākus simtus profesionāļus un ekspertus, lai diskutētu par nozares izaugsmi, modernajām sabiedrisko attiecību tehnoloģijām un tendencēm.
 
"Baltic Weekend" šogad notiks jau 13.reizi. Pirmais šāds forums notika 2001.gadā, un kopš tā laika septembra sākumā nozares profesionāļi Ņevas upes krastos tiekas ik gadu. Šo forumu kopīgi rīko Krievijas Sabiedrisko attiecību asociācija (Российская Ассоциация по связям с общественностью), Starptautiskā sabiedrisko attiecību asociācija (International Public Relations Association) un aģentūru "SPN Ogilvy". Forums ir novērtēts arī ar IPRA Golden World Awards.

"Baltic Weekend" ir Latvijai ģeogrāfiski vistuvākais šāda mēroga nozares profesionāļu forums, taču kā atzīmē sabiedrisko attiecību speciālists un RISEBA pasniedzējs Kristians Rozenvalds, kurš "Baltic Weekend" ir piedalījies piecas reizes, neizprotami, ka par šo forumu, līdzīgi kā citiem Krievijas sabiedrisko attiecību profesionāļu pasākumiem, Latvijā ir ļoti maza interese.

"Latvijā daudziem augstprātīgi liekas, ka sabiedrisko attiecību jomā mēs esam spēcīgāki un viszinoši, un ne jau nu Krievijā varētu būt kaut kas pieredzei vērtīgs. Žēl, ka esam tik aprobežoti. Krievija, taču, mums ir vairākas soļus priekšā. Krievijas speciālisti savus komunikācijas pakalpojumus eksportē. Arī Latvijā ne reizi vien ir dzirdēts par Krievijas it kā visvareno polittehnologu brīnumdarbiem," stāsta Kristians Rozenvalds.

"Krievijā ir gan adaptētas metodoloģijas no Rietumiem, gan arī Austrumiem. Turklāt, arī Krievijas sabiedrisko attiecību skola ir veidojusies vairāku jomu mijiedarbībā, tai skaitā psiholoģija, ekonomika, socioloģija, politoloģija, kamēr Latvijā vairāk dominēja vien žurnālistikas un reklāmas pieredze, tādējādi aprobežojot sevi," salīdzina Kristians Rozenvalds. 

"Šis forums ir kļuvis par vietu, kur katru gadu sapulcējas Eiropas un Krievijas redzamākie nozares speciālisti. Te satiekas gan konkurenti, gan dažādu nozaru komunikācijas speciālisti, te veidojas nozares dialogs starp klientiem un pakalpojuma sniedzējiem, starp medijiem un sabiedrisko attiecību speciālistiem. Šī ir arī tā vieta kur tiek iezīmētas nozares attīstības tendences," par iepriekšējos gados redzētu un dzirdēto forumā stāsta Kristians Rozenvalds, kurš ļoti nožēlo, ka šogad uz šo forumu nevarēs ierasties.

Šī gada forumā tiek meklētas atbildes uz jautājumiem – kā veidot profesionālos reitingus – kā novērtēt nozares darbinieku profesionalitāti, tiks diskutēts par tēmu – pēc kādiem kritērijiem vērtēt komunikācijas aģentūru darba kvalitāti, rezultātus, lai spētu izveidot uzticamus reitingus.

Tradicionāli viens no gaidītākajiem foruma programmas notikumiem būs sarunu šovs, kuru vadīs TV kanāla REN TV galvenā redaktora vietniece Marianna Maksimovskaja. Sarunu šova viesi – žurnālisti, sabiedrisko attiecību teorētiķi un praktiķi - spriedīs par spilgtākajiem notikumiem, kas aizvadītajā gadā ietekmējuši lielvalsts Krievijas tēlu gan nacionālā līmenī, gan pasaulē.

Divu dienu laikā dalībniekiem būs iespēja piedalīties arī septiņās apaļā galda diskusijās, starp kurām, aktuālākās debates paredzamas par specifisku tēmu - sporta sponsorēšanu. Ņemot vērā faktu, ka Krievija ir bijusi un vēl būs nozīmīgu sporta notikumu mājvieta (Pasaules čempionāts vieglatlētikā, Pasaules čempionāts futbolā, Ziemas Olimpiskās spēles 2014.gadā Sočos) investīcijas sportā ir tēma, kas nonākusi Krievijas sabiedrisko attiecību speciālistu dienaskārtībā. Tādēļ arī apaļā galda diskusijā tiks meklēta atbilde - kā to darīt efektīvi jeb kādu atdevi sagaidīt no sporta sponsorēšanas kampaņām.

Citās debatēs tiks iztirzātas aktualitāti nekad nezaudējošas tēmas – kā celt profesijas standartu, kā veicināt savstarpēju uzticēšanos starp mediju pasauli, biznesu un sabiedrību.

Viena no vairāku apaļo galdu diskusiju tēmām būs veltīta Krievijas mīlētāko un pazīstamāko zīmolu iztirzāšanai, dalībnieki spriedīs par Krievijas zīmolu nākotni un to vēlamāko nākotnes attīstības formu.

Sīkāka informācija par pieteikšanos, prezentācijām un runātājiem pieejama foruma oficiālajā interneta vietnē BalticWeekend.com. Par forumā notiekošo tiks ziņots īsos vēstījumos oficiālajā Twitter kontā Twitter.com/balticweekend, kā arī Facebook.com/BalticWeekend

_____________________________________________________________________
Preses relīzi, saskaņā ar noslēgto prakses līgumu sagatavoja
Rīgas Starptautiskās ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolas
Sabiedrisko attiecību un reklāmas menedžmenta studiju programmas
4.kursa students Edgars Gaross

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru